AFRY press release generic image

Förändring i koncernledningen

tors, 08/20/2020 - 13:00

JennyLiljaLagerrantz ny EVP och人力资源主管

珍妮·里贾·拉格兰茨有utnämnts至纽约执行副总裁och人力资源部主管fö是啊。F级ö雷诺数ärvarandeä人力资源部高级副总裁维德·博纳瓦阁下。

–JennysOmfatande erfarenhet av förä防弹雪橇och LEDARSKAPSUTVECK gör henne väl rustad för att driva AFRYs utveckling inom dessa områ登奥克·贾格är mycket高兴över att kunna välkomna henne ombord,säger JonasGustavsson,vd fö是啊。

Jenny Lilja Lagercrantz har över tjugo års erfarenhet från internationella företag som Nasdaq OMX, Skandia, NCC och Bonava och har under sin karriär innehaft såväl breda HR-chefsroller som expertroller inom exempelvis kompetens- och ledarskapsutveckling. Hon har en magisterexamen i personalutveckling och arbetsrätt från Stockholms universitet.

– Det ska bli spännande att börja på AFRY. Det är en framåtlutad och värderingsdriven verksamhet med hållbarhet som kärna, och som verksam inom HR-området uppskattar jag särskilt att medarbetarperspektivet är en del av affärsstrategin, säger Jenny Lilja Lagercrantz.

珍妮·里贾·拉格兰茨börjar på 阿弗里i början av 2021。

AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.Making Future

Related images

Pressbild